کد خبر : ۲۲۲۰۱۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ساعت ۱۱:۵۸

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول هشدار داد:
لزوم تعویض و بازسازی تمام خودروهای آتش نشانی دزفول/ شورای شهر در بودجه ۹۶ به آتش نشانی توجه ویژه کند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: تعویض و‌بازسازی تمام خودروها و تامین خودروی مجهز به نردبان هیدرولیک مهمترین نیاز این سازمان در دزفول است.

 لزوم تعویض و بازسازی تمام خودروهای آتش نشانی دزفول/ شورای شهر در بودجه ۹۶ به آتش نشانی توجه ویژه کند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عبدالحسین معظم فر عصرامروز یکشنبه در حاشیه حضور اعضای شورای اسلامی شهر دزفول درایستگاه شماره یک این سازمان اظهارکرد:حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو حادثه ای تلخ برای کشورمان است که واکنش های جهانی به دنبال داشت.

وی افزود:از ابتدای وقوع این حادثه آتش نشانان دزفول آمادگی خود را برای اعزام و کمک رسانی به حادثه آتش سوزی اعلام کردند که مسئولان ذیربط اعلام کردند فعلا نیاز به نیرو نیست.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول حادثه آتش سوزی اخیر را تلنگری بزرگ برای مسئولان کشوری،استانی و شهرستانی دانست که بدانند حادثه خبر نمی کند و پیش از وقوع حادثه باید به فکر افتاد.

معظم فر افزود:نیروهای هلال احمر،آتش نشانی و 115 به سرعت در منطقه حاضر شده و با تجهیزات آتش نشانی تهران که در آسیا از وضعیت خوبی برخوردار است نسبت به اطفای حریق اقدام شد و به خوبی مدیریت شد ولی عمق فاجعه بسیار زیاد است.

وی گفت:خوشبختانه ساختمان پلاسکو بصورت عمودی ریزش کرده که اگر بصورت افقی بر روی دیگر ساختمانهای اطراف ریزش می کرد حوادث ناگوارتری رقم می خورد.

معظم فر بیان کرد: این حادثه در تهرانی رخ داد که ازسازمان آتش نشانی قدرتمندی برخوردار است حالا اگر این اتفاق در شهری مثل دزفول رخ دهد بااین همه کمبود امکانات عمق فاجعه بسیار عمیق تر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول باانتقاد از ناشناخته ماندن این سازمان توضیح داد: مثلا هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی بود اما مردم هیچگونه اطلاعی دراین زمینه ندارند بنابراین نباید حتما اتفاق بدی رخ دهد سپس قدرداشته هایمان را بدانیم و با به دنبال مقصر باشیم.

سازمان آتش نشانی نوسازی شود
معظم فر خواستار توجه ویژه شورای شهر درراستای بازسازی و‌نوسازی تجهیزات آتش نشانی دزفول شد و گفت: خودروهای آتش نشانی دزفول متعلق به دوران جنگ تحمیلی هستند که تمامی آنها باید تعمیر و یا تعویض شوند بگونه ای که تقریبا تمام درآمد ما صرف تعمیر این خودروها می شود.

وی بابیان اینکه باید نسبت به تجهیز ایمنی فردی در این سازمان اقدام اساسی صورت گیرد، عنوان کرد:خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی در این شهرستان وجود ندارد و خودروهای موجود تنها آتش سوزی تا ارتفاع 6 متر را جوابگو هستند که باید در خصوص تامین این تجهیزات اقدام شود.

معظم فر تصریح کرد: هرچند خرید نردبان هیدرولیکی اعتباری چندمیلیاردتومانی نیاز دارد اما واقعا نیاز اساسی ما محسوب می شود که می تواند مانع بسیاری از فجایع شود.

وی گفت: شورای شهر نماینده مردم و‌نمابنده ما در آتش نشانی است که باید توجهات خودرا بیشتر کنند تا ما دیگر شرمنده مردم وخداوند نشویم و شاهد وقوع اتفاقات ناخوشایند نباشیم‌.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر دزفول باید درزمینه تامین تجهیزات این سازمان جدا از تمامی اختلافات خود همدلی کنندچرا که بحث جان و سلامت مردم و جامعه درمیان است.

معظم فر همچنین به مراجعات شبانه روزی مردم شهرستان درطول چندروز گذشته اشاره کرد و‌گفت: دلنوشته ها و حرفهای مردمانی که درایستگاه های این سازمان حضور می یابند بسیار ارزشمند و دلگرم کننده است و لحظات پرازاشک و درعین حال زیبایی را دراین روزها ازسوی مردم شاهد هستیم ضمن اینکه مدارس و پیش دبستانی ها نیز دراین چندروز بصورت مرتب در سازمان حضور می بایند که تمامی این حرکات زیبا جای تقدیر دارد.

برچسب ها: عبدالحسین معظم فر مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول